CBD Blog

5 jel, hogy Ön is szorongástól szenved

2020.10.10 12:52
5 jel, hogy Ön is szorongástól szenved

Az emberek jelentős része kapcsolatba kerül a szorongás érzésével élete során.

A szorongás egy természetes reakció stresszes időszakokban, váratlan, új élethelyzetekben vagy komoly megpróbáltatások idején.    

Ha azonban a szorongás tünetei aránytalanul erősek lesznek az őket kiváltó események súlyához képest, és tartósan befolyásolják életünket, az a szorongásos zavarok jele lehet. 

Ilyen esetben fontos, hogy foglalkozzunk a problémával, a szorongás ugyanis hamar eluralkodhat felettünk.  

Hogyan lehet felismerni, ha valaki szorong? Mit lehet tenni ellene?  Ezekre a kérdésekre szedtük össze a választ. 

1. Túlzott aggodalom 

Az általános szorongás leggyakoribb jele. Az aggodalom mértéke aránytalanul nagy a hozzá kapcsolódó eseményhez képest, nagyon gyakran már a normális, hétköznapi szituációknál is jelen van.  

A túlzott aggódás kihat a koncentrációra, megnehezíti a napi teendők elvégzését, súlyosan rontja a produktivitást. 

2. Nyugtalanság 

A nyugtalanság szintén gyakori tünete a szorongásnak, különösen gyerekek és tinédzserek esetében. Ez megnyilvánulhat például körömrágás, hajtépkedés vagy ezekhez hasonló kényszeres szokások formájában.

3. Feszült izmok 

A rendszeresen jelen lévő izomfeszültséggel kapcsolatban nem állapítható meg egyértelműen, hogy a szorongás következménye, vagy annak egyik kiváltó tényezője, az azonban biztos, hogy erős összefüggés van az izomfeszültség és a szorongás között. 

4. Alvászavarok 

Időnként mindenkivel előfordul, hogy nehezen alszik el, vagy többször is felébred éjszaka. Ha azonban ez rendszeres, akkor krónikus alvászavarokról beszélhetünk, ami gyakran szorosan összefügg a szorongással.  

5. Társas szituációk kerülése 

Egyes kutatások alapján a felnőttek több, mint 10%-a szenved a szociális szorongástól. Ilyenkor az ember kerüli a csoportos eseményeket, az új emberekkel való találkozást, önbizalma alacsony, rendkívül kritikus saját magával szemben.  

A szorongás kezelése természetes módszerekkel 

Ha a fent említett tünetek közül valamelyik -akár tartósan is- jelentkezik, az még egyáltalán nem jelenti azt, hogy szakemberhez kell fordulni, vagy rögtön szükséges gyógyszereket szedni. Számos természetes módszer van, amivel javíthatunk életmódunkon és ezzel együtt közérzetünkön is. 

  • Egészséges étrend
  • Alkoholfogyasztás, dohányzás elhagyása/mérséklése 
  • Rendszeres testmozgás 
  • Stresszes szituációk kerülése 
  • Természetes készítmények segítségül hívása 

CBD-vel a szorongás ellen 

Világszerte emberek milliói használnak természetes eredetű CBD tartalmú készítményeket a szorongásos tünetek, stressz enyhítésére, az alvásminőség és az általános közérzet javítására.  

A CBD (kannabidiol) egy nem pszichoaktív, legális komponense a kendernek, amelynek rengeteg pozitív élettani hatása van. Szemben a legtöbb, szorongásra felírt vényköteles gyógyszerrel, a CBD-nek nincsenek súlyos mellékhatásai, nem vezet addikcióhoz.  

A CBD szorongásra és stresszre gyakorolt hatásáról és az e mögött álló biológiai hatásmechanizmusról ebben a cikkben írtunk részletesen.  

Ha Önt is érdekli a CBD használata, de további kérdése van a készítményekkel kapcsolatban, keresse bizalommal csapatunkat az oldalon található Messenger ablakon keresztül, vagy az info@hemphealth.hu e-mail címen!