CBD Blog

CBD és az Izom Felépülés

2020.09.20 13:32
CBD és az Izom Felépülés

Ma már tudjuk, hogy a megerőltető edzést követő megfelelő regeneráció jelentős hatással van az elért eredményekre. A fitness-világban egyre inkább a tudomány dominál, a hagyományos edzőtermi „bölcsességeket” felváltják a kutatások eredményeire támaszkodó módszerek, a sportolók keresik a legjobb eljárásokat, a leghatékonyabb táplálékkiegészítőket.  

Mi a kapcsolat a CBD és az izom felépülés között?

Esettanulmányok és bizonyos klinikai kísérletek utalnak rá, hogy az edzés utáni CBD használat segíti a regenerációt, a szervezet egyensúlyba kerülését és ezáltal az izomépítést. A CBD ezen területen kifejtett hatásával kapcsolatban egyelőre nincsen tudományos konszenzus, valószínűleg még évek kutatásaira van szükség.

Bár a kutatások még nagyban zajlanak, hobbi- és profi sportolók tömegei előszeretettel használnak különböző CBD termékeket az edzés utáni izomépülés támogatásához. Bizonyos különösen megterhelő sportágakban profi szinten már megkerülhetetlen a CBD használata, ha valaki nem szeretne lemaradni a vetélytársaktól. MMA és kick-box versenyzők szinte kivétel nélkül segítségül hívják a CBD-t a regenerációhoz, de kosárlabda, baseball, erősportok és számtalan egyéb sportág hívei között is egyre nagyobb teret hódít a használata.

Nézzük meg, mi is a CBD, mi történik a testünkkel az edzés hatására és mit tanulmányoznak a tudósok a CBD izomépítésre gyakorolt hatásával kapcsolatban!

Mi az a CBD?

A CBD a kender egy komponense, mely nem pszichoaktív, így hazánkban is teljesen legális. Számos pozitív tulajdonsággal rendelkezik: csillapítja a gyulladást és a fájdalmat, támogatja az immunrendszer megfelelő működését és a relaxációt, segíti a regenerációt és a minőségi alvást.

A CBD termékeknek egyre több formája elérhető: Olajok, Kapszulák, különböző külsőleg alkalmazható Krémek, Balzsamok, vagy akár az ehető Gumicukrok.

Izomzatunk edzés közben és edzés után

A sportolás közben jelentkező terhelés hatására izmainkban rengeteg mikrosérülés keletkezik. Az edzést követően szervezetünk észleli a sérüléseket, és elkezd foglalkozni a problémával. Ekkor kezdődik a regeneráció fázisa. A regenerációs folyamatok többsége alvás közben zajlik. Ilyenkor a szervezetünk sokkal hatékonyabban képes önmaga helyreállításán dolgozni, hiszen nem kell közben másra fókuszálnia.

Az edzés utáni fájdalmak 2 kategóriája

Az akut izomfájdalom edzés alatt, vagy közvetlenül utána jelentkezik. Mindannyian ismerjük ezt a fáradt, égető érzést izmainkban, jó hír azonban, hogy ez a fajta fájdalom általában hamar elmúlik, így nincs hatással a napunk hátralévő részére.

Izomláz általában az edzést követően 12-24 órával jelentkezik először, és akár napokig érezhetjük. Az izomláz bizony képes rányomni a bélyegét a közérzetünkre is – nehezebben mozgunk, folyamatosan jelen van bizonyos mértékű fájdalom, és ami a legfontosabb: korlátozottan tudunk miatta újból edzeni.

Sportolóként szeretnénk minél gyakrabban és minél intenzívebben edzeni, hogy jobb eredményeket érhessünk el. Ennek azonban csak akkor van értelme, ha 2 edzés között megfelelően regenerálódunk, ellenkező esetben több kárt okoz az újabb tréning, mint amennyi hasznot hoz.

Hogyan használjuk a CBD-t az izom felépülés segítéségére?

Egyre több CBD tartalmú krém, balzsam, gél jelenik meg a piacon. Ezek a készítmények helyileg, a problémás izom vagy ízület környékén alkalmazva fejtik ki hatásukat, így ha például edzés után fáj a vállunk, vagy valamelyik izmunkról tudjuk, hogy nagyon merev, akkor a megfelelő terméket alkalmazva segíthetünk a problémán.

A CBD kivonatot tartalmazó kapszulák, olajok kiválóak lehetnek az alvásminőségünk és közérzetünk javítására, az immunrendszer erősítésére, mely tényezők szintén jelentősen hozzájárulnak a megfelelő regenerációhoz.

Érdemes magunknak kitapasztalni, hogy edzés előtt vagy után érdemes-e használni az adott készítményeket, de csapatunk szívesen segít tippekkel, tanácsokkal, legyen szó az alkalmazás módjáról, vagy a megfelelő termék kiválasztásáról.